مرکز فروش نرم افزار ارسال اس ام اس(بخش فرهنگی)

كاملترین نرم افزار تلفن گویا با سورس

سلام.
مجموعه ای از كاملترین نرم افزارهای تلفن گویا با سورس به فروش می رسد.
تشخیص كلید فشرده شده
ضبط صدای شما برای پخش
ضبط صدای فرد تماس گیرنده
كالرآیدی
امكان كنترل تماس ها از راه دور
امكان ری استارت كردن كامپیوتر از راه دور
سورس به ویژوال بیسیك*آماده طراحی نیازهای شما هستیم

09123058515    اس ام اس سی

انواع تلفن گویا

 

در بازار محصولات تلفن گویا گویازمانی که با مشتریان صحبت می شود همه انواع اینگونه سیستمها را تحت یک نام و آن هم "تلفن گویا" می شناسند. در حالیکه در خانواده محصولات  سیستمهای متعدد با تعاریف متعدد داریم که هریک کاربرد خاص خود دارد و در واژگان فنی واژه جداگانه ای دارند و بهتر است مشتریان بدانند که کدام سیستم مد نظرشان می باشد. به لحاظ اینکه در بازار تولید این سیستمها (سیستمهای تلفن گویا) کار می کنیم اغلب دیده ام  که مشتریان گاه همه این سیستمها را با یک نام می شناسند و گاه حتی نام ها را به جای یکدیگر به کار می برند. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به برخی از این واژه ها.


سیستمهای تلفنی (Telephony systems) :
سیستمهای تلفنی به همه سیستمهایی اطلاق می شوند که به نحوی از طریق خط تلفن به کاربر (کاربر انسانی و یا یک سیستم کامپیوتری دیگر) سرویس می دهند. این واژه به نوعی همان "تلفن گویا" در معنی عام می باشد و همه انواع سیستمها را شامل می شود. برخی مواقع برای اینکه سیستمهای مبتنی بر  کامپیوتر در این خانواده را از سایر سیستمها جدا کنند آنها را تحت عنوان Computer Telephony Systems  خطاب می کنند.

IVR System : Intercative Voice Responce :
سیستمهای IVR را طبق تعریف به گروهی از نرم افزارهای کاربردی اطلاق می کنند که ترکیب اصوات ورودی تلفن (voice Telephone input) و شماره گیر های تلفن (Toch-tone keypad) را دریافت می کنند و از طریق صدا (Voice) ، نمابر (Fax) تماس مجدد (Callback) ، نامه های الکترونیکی (email) و سایر رسانه ها (media) پاسخ می دهند. IVR سیستم ها می توانند به عنوان عضوی از یک برنامه کاربردی بزرگتر که به پایگاه داده ها (Data Base) نیز متصل می باشند مورد استفاده قرار گیرند.. برخی از انواع سیستمهای IVR عبارتند از :
- سیستمهای تلفن بانک و سیستمهای پاسخگوی تلفنی بازار سهام
- نظر سنجی های تلفنی
- مراکز تلفن و منشی های تلفنی
- سیستمهای ثبت سفارش
- سیستم های اطلاع رسانی

Voice Mail: V-mail Or vmail :
پست صوتی : اینگونه سیستمها یا به صورت منفرد و یا به عنوان بخشی از یک IVR موظف به دریافت پیامهای صوتی و یا فاکس کاربر هستند. این سیستمها به صورت یک ماشین پاسخگو (Answering Machine) عمل می کنند و گاهی از یک پیامگیر ساده (مانند دستگاههای پیامگیر و یا تلفن های دارای پیامگیر) عملی می کنند و گاهی قابلیت آن را دارند که به جای استفاده از پیامگیری های متعدد برای یک سازمان به عنوان یک مرکز مشترک، پاسخگوی همه تماس ها باشند، پیامها را تفکیک کنند و با انتخاب فرستنده پیام، آن را به صورت انحصاری در اختیار بخش و یا فرد خاصی قراردهند. این سیستمها این تفکیک پیام را از طریق ایجاد صندوق های پستی صوتی (Voice Mail Box) انجام می دهند.
برخی از این گونه سیستمها به شکلی هستند که امکان پاسخگویی به پیام های دریافتی را برای مالک پیامگیر و یا صاحب صندوق پستی فراهم می کنند. در این سیستمها به هر پیام یک شماره خاص اختصاص داده می شود و شخصی که پیام گذاشته است می تواند با تماس مجدد بعد از یک بازه زمانی و با وارد کردن آن شماره، چنانچه به پیامشان پاسخ داده شده باشد آن را دریافت کنند.
از دیگر امکانات این سیستمها ارسال یک پیام به گروهی از صندوق های پستی، اضافه کردن متن به پیامهای دریافت شده، تهیه گزارشهای مختلف برای هر صندوق و یا صندوق های پستی صوتی به صورت آماری و نموداری، پخش پیغامهای اولیه (Greeting Message) مختلف برای صندوق های پستی مختلف، محاسبه زمانهای تاخیر، خبر کردن صاحب صندوق در هنگام دریافت یک پیام از طریق یک تماس تلفنی، SMS، سیستمهای ارسال پیام به صورت Pageing، باز کردن یک پنجره روی کامپیوتر فرد، ارسال email با پیوست پیام صوتی و یا بدون آن و .... می باشند.

ACD:Automatic Call Distributer
یک ابزار کامپیوتر تلفنی که تماس های تلفنی دریافت شده را مدیریت کرده و بر اساس اطلاعات موجود که می تواند در پایگاه داده های آن وجود داشته باشد، آنها را به محل های خاصی ارتباط دهد.

CTI: Computer Telephony Integration
به این سیستمها Computer Telephony نیز می گویند. این سیستمها برای مدیریت تماس های تلفنی از طریق کامپیوتر کاربرد دارند. این سیستمها می توانند با ایجاد مراکز تماس یا مراکز تلفن (Call Center) ها خدمات مختلفی را به کاربر ارائه کنند .این خدمات می تواند از انتقال خط به واحد مربوطه به مانند یک منشی تلفنی خودکار گرفته تا انواع متعددی از سرویس های خاص به کاربر را شامل شود. به عنوان مثال برخی از کاربردهای CTI ها را می توان چنین بیان کرد:
-تعیین اعتبار تماس گیرنده (Authenticate Callers): از طریق برخی روشهای استاندارد می توان با دریافت شماره تلفن تماس گیرنده، نام وی را از پایگاه داده مربوطه استخراج نمود و قبل از آنکه کاربر بخواهد پاسخگوی وی باشد، اطلاعات مورد نیاز در مورد وی در صفحه نمایش کامپیوتر نمایش داده شود. بدین ترتیب، ضمن بالارفتن سرعت ارائه اطلاعات، قبل از صحبت با مشتری می توان صلاحیت، اعتبار و سایر مشخصات وی را مشاهده کرد.
- پردازش صدا (Voice Recognition) : از طریق الگوریتم های مطرح، صدا تشخصی داده شود و یا به عنوان عاملی برای شناسایی یک کاربر (Voice Verification) و یا برای تشخیص صدا (Voice Recognition) و تبدیل اطلاعات صوتی وی به اطلاعات متنی (Speech To Text) استفاده شود.
- انتقال خط از طریق دریافت شماره داخلی و یا از طریق پردازش صدای فرد تماس گیرنده
- ایجاد کنفرانس های صوتی و یا ویدوئی از طریق خطوط تلفن
-حسابداری مالی برای تماس های تلفنی کاربران
- هدایت کابران برای دریافت راهنما از سیستم های موجود.


AIN:Advanced Intelligent Network
شبکه پیشرفته هوشمند:این شبکه به شکلی است که سرویس های ارائه شده به خطوط تلفن را از سوئیچ های تلفنی جدا می کند و اجازه می دهد بدون اینکه نیازی به تغییر و یا دستکاری در سوئیچ های مخابراتی باشد، سرویس جدیدی را به صاحبان خطوط تلفن ارائه نمود. این سرویسها اغلب به صورت ابزارهای سودمند (انتقال خط (Call Divert) ، انتظار مکالمه (Call Waiting) ، پیامگیر (Answering Machine) سرویسهای بیدارباش (Wake Up Services) ، سرویسهای اعلام ساعت و ....) باشند. این سرویس ها توسط مراکز مخابراتی و به جهت ایجاد تسهیلات مختلف به مشترکین تلفن داده می شود.

همانگونه که مشاهده می شود ، این تعاریف به گونه هستند که همدیگر را پوشش می دهند. بدین ترتیب که سیستمهای تلفنی به عنوان مجموعه مرجع مطرح می شوند. این سیستمها شامل سیستمهای صوتی تلفنی و سایر سیستمها می باشند. در شاخه سیستمهای صوتی تلفنی، سیستمهای IVR به عنوان یک گروه بزرگ قرار می گیرند. در حالیکه سیستمهای پیامگیر ساده می توانند مجزا باشند و زمانی که به سراغ پست صوتی می رویم وارد شاخه IVR ها می شویم. IVR ها انواع مختلفی دارند. برای مثال ACD برای مدیریت و انتقال خطوط به کار می رود. در حالیکه در CTI ها علاوه بر این امکان به صورت دلخواه، بحث ارتباط با پایگاه داده های سیستمهای دیگر و سایر سیستمهای کامپیوتری مطرح می شود.
AIN نیز چنانچه ذکر شد توسط مشتری ایجاد نمی شود. بلکه توسط مراکز مخابراتی ایجاد شده و سرویسهای محدودی را ارائه می کنند.
پرکاربردترین سیستمها در سازمانهای ما سیستمهای IVR و CTI می باشند که توسط آنها اطلاع رسانی عمومی صورت می گیرد و یا با اتصال به سایر سیستمها، به کاربر این امکان داده می شود که از راه دور و از طریق خطوط تلفن به تبادل اطلاعات با سیستمهای عملیاتی بپردازند.
در آینده در مطلبی جداگانه به جایگاه تجاری این سیستمها در بازار نرم افزاری ایران خواهم پرداخت.
همین!

نرم افزار تلفن گویا به منظور دستیابی مراجعین تلفنی به اطلاعات خاص و یا برقراری ارتباط مستقیم میان مراکز و مخاطبان بصورت گویا طراحی شده است. با این امکان، شرکتها یا سازمانها می توانند بدون هیچگونه محدودیتی، اطلاعات سازمانی و خدمات قابل ارائه توسط مرکز را (ضمن طبقه بندی) بصورت گویا و شبانه روزی در اختیار مراجعین تلفنی خود قرار داده و به سادگی این اطلاعات را به روز در آورند. استفاده از سیستم تلفن گویا علاوه بر صرفه جویی در هزینه نیرو همچنین می تواند بطور چشمگیری در زمان پاسخگویی پرسنل به سوالات تکراری و عمومی نیز صرفه جویی کند ...
1- اطلاع رسانی هوشمند

این نرم افزار قابلیت ارائه گزارشها و اطلاعات مفید به صورت طبقه بندی شده را دارا می باشد. اطلاعات میتواند گزارشات مالی، خدمات درمانی ، امور اداری در واحدهای مختلف ، آدرسها ، شماره تلفنهای مهم و... باشد.
این سیستم همچنین قابلیت ارتباط با بانک اطلاعاتی را دارا می باشد که در این صورت امکان اضافه کردن اطلاعات توسط نرم افزارخاصی که به همین منظورطراحی گردیده می باشد.
در این سیستم امکان تعریف طبقه بندی و کدهای مربوط ، به صورت یک سیستم درختی امکان پذیرمی باشد تا افراد به راحتی و با کمترین زمان به اطلاعات مفید خود دسترسی پیدا کنند.

2- انتقال مکالمه و کنفرانس (Transfer)

این نرم افزار میتواند به صورت یک سیستم تلفن مرکزی خودکار عمل کند تا ارتباط افراد با بخشهای مختلف یک سازمان به راحتی برقرارشود .
در این نرم افزار شما می توانید واحدها ، بخشها ، افراد موسسه یا سازمان را با کدهای اختصاصی تعریف کنید تا افرادی که با شرکت تماس می گیرند بتوانند به سرعت به بخش مربوطه متصل گردند
این سیستم همچنین گزارشات آماری از تمامی تماسهای گرفته شده شامل : تاریخ ، زمان ، طول مکالمه ، قسمت یا فرد مورد تماس و سایر اطلاعات را دارد .
با کمک نرم افزار جانبی شما قادر خواهید بود کدها ، طبقه بندیها و اصوات را به راحتی تغییرداده با سیستم خود هماهنگ سازید.

3- سیستم صندوق صوتی(voice box)

با این زیر سیستم افراد می توانند درصورت نیاز پیغام خود را در سیستم به صورت یک فایل صوتی ذخیره نمایند تا بعدا توسط اپراتور، پیغام بررسی گردد و در صورت نیاز پیگیری شود . این پیغامها می توانند آرشیو یا حذف گردد.
در این سیستم افراد بر حسب دسترسی ( مدیر – کاربر – متفرقه ) میتوانند برای افراد دیگر پیغام گذاشته و یا به پیغام رسیده جواب دهند .

4- ارسال و دریافت فکس

در صورت پشتیبانی سخت افزار، نرم افزار تلفن گویا قادر است فایلهایFax را ارسال نماید ، مدیر سیستم با مشخص نمودن فایلهای مورد نظر در سیستم اطلاع رسان خود ، میتواند فایلهای مربوطه را در صورت انتخاب توسط کاربران برای آنها ارسال نماید.

5- سیستم رزرو وقت اتوما تیک

این سیستم برای انجام اعمال رزروآسیون بیمارستانها ، هتلها ، آرایشگاهها و ... قابل استفاده می با شد و بر اساس هر کدام از این اماکن قابل طراحی و تعریف می باشد.
با این سیستم انجام تمامی اعمال رزرو و ذخیره و گزارش وقت به صورت خودکار یا با نرم افزار و به صورت دستی برای تماس گیرنده امکان پذیر می باشد .

 

امکانات این سیستم به شرح زیر است:

• تعریف مشتریان با کدهای عبور برای استفاده از سیستم
• تعریف خدمات ارائه شده با کدهای اختصاصی برای هر خدمات
• زمان بندی خدمات ارائه شده در طول شبانه روز و بر اساس تقویم کاری اشخاص
• امکان رزرو و ذخیره خدمات ارائه شده شما توسط مشتری از طریق تلفن
• پیدا کردن اولین وقت خالی برای شخص در ماه مورد نظر
• پیدا کردن وقت خالی بر اساس تاریخ دلخواه شخص
• استفاده از کدهای سریع برای سرعت بخشید ن به عمل رزرو و ذخیره
• امکان گرفتن گزارش توسط تماس گیرنده از وقتهای گر فته شده خود
• امکان کنسل نمودن وقت گرفته شده
• ارائه گزارشات جامع به مسئول سیستم

 

حداقل امکانات سخت افزاری برای پشتیبانی

• سیستم PIII 800MZ ( یا معادل ) به بالا
• سیستم عامل Win XP با نصب فارسی
• حافظه اصلی RAM 128 MB
• حافظه جانبی HDD 100MB
• مودم با قابلیت Voice / fax نصب شده در سیستم
• دستگاه تلفن مرکزی (به منظور انتقال مکالمه)
برای کاربردهای حرفه ای ( پشتیبانی از 4 خط به بالا ) نیاز به کارتهای سخت افزاری که بدین منظور طراحی گشته میباشد.

 

امکانات مدیریتی نرم افزار

نرم افزار تلفن گویای فارسیکام به گونه ای طراحی گردیده که مشتری بتواند در آینده به راحتی تغییرات مورد نظر را اعمال نماید ، این امکانات به شرح زیر میباشد.

 

1- تنظیمات اصلی

• تعداد زنگ انتظار: بعد از این تعداد زنگ در صورتی که اپراتوری به خط پاسخ ندهد سیستم گویا فعال خواهد گردید
• حداکثر ورود غیر مجاز به سیستم : در صورتی که کاربری بخواهد با تست کلمه کاربری و رمز عبور وارد سیستم شود و به تعداد مشخص شده در این گزینه موفق به ورود نشود از سیستم خارج خواهد شد.
• تعیین پوشه فایلهای صوتی
• فعال و غیر فعال نمودن سیستم پاسخگویی
• تنظیمات مربوط به انتقال مکالمه و کنفرانس

 

2- گالری اصوات و فایلها

مدیریت تمامی صداهای برنامه و فایلهای فکس در این قسمت انجام میپذیرد :
• تعریف ، ویرایش و حذف فایلها
• امکان نام گذاری فایلها به منظور راحتی استفاده در سایر قسمتهای برنامه
• گروه بندی فایلها
• کد بندی فایلها برای جستجوی سریعتر
• انتخاب فایل صدا و فکس از فایلهای قرار گرفته در سیستم
• امکان ضبط مستقیم صدا بدون نیاز به هیچ نرم افزار جانبی از طریق خود نرم افزار
• تعیین و تغییر صداهای استاندار نرم افزار بدلخواه برای کاربردهای مختلف یا سلیقه مشتری

 

3- مدیریت سیستم گویا

مرکز کل سیستم گویای شما در این قسمت قرار دارد ،در این قسمت ساختار درختی اطلاع رسانی شما تعریف میشود و با مدیریت بسیار پیشرفته ای که در این سیستم بکار رفته مشتری در عرض چند دقیقه میتواند تمامی تغییرات دلخواه خود را در ایجاد نماید، امکانات این قسمت به صورت اجمالی بصورت زیر است.
• تعریف و تغییر ساختار درختی سیستم گویا
• تغییر اولویت پخش صدا ها
• تعیین و تغییر عملکرد هر کلید در هر قسمت سیستم
• تعیین عملکرد هر کلید،اعمال انتخابی شامل

4- پیغامهای رسیده

• مشاهده پیغامهای رسیده
• پخش صدا ، حذف یا بایگانی آنها

 

5- فکسهای رسیده

• مشاهده فکسهای رسیده
• نمایش و حذف یا بایگانی آنها
 

6- گالری گزارشات

در این قسمت شما قادر خواهید بود که گزارشات منحصر به فردی را تولید نموده که هر گزارش بوسیله کد تعریف شده ، توسط کاربر قابل انتخاب است ، بعد از تعریف گزارش و تعیین کدهای مربوطه و قرار دادن آنها در سیستم گویا ، کاربران وارد شده به سیستم خواهند توانست با زدن کد مربوطه اطلاعات مربوط به کد را دریافت نمایند.

اطلاعات می تواند به طور مثال آدرس نمایندگیها ، قیمت محصولات ، نمرات دانش آموران ، وضعیت حساب مشتریان و ... باشد که با توجه به خواسته های مشتری قابل تعریف میباشد.
در تمامی سیستم از صدا های تعریف شده در قسمت گالری صداها استفاده میشود بدین صورت که تغییر صدا در این قسمت بر روی تمامی سیستم تاثیر میگذارد.
برای تست نرم افزار سیستم شبیه سازی با صفحه کلید در نظر گرفته شده که تست و آزمایش برنامه را آسان می نماید
همچنین در صفحه اصلی نرم افزار تمامی اعمال انجام شده در سیستم به صورت لحضه ای نمایش داده میشود ، مدیر سیستم میتواند این گزارشات را در سیستم ذخیره نماید.
انتخاب مودم برای هر خط نیز برای یک بار در صفحه اصلی نرم افزار انجام میگیر

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 12 اردیبهشت 1390    | توسط: مرتضی پیری    |    | نظرات()